Každý den nové filmové recenze, filmové novinky a další.

Resident Evil: Extinction

Resident Evil: Zánik

Resident Evil: Extinction

Resident Evil: Extinction
Resident Evil: Zánik

Nastal konec světa. Pokusný T-virus, vyrobený společností Umbrella, byl vypuštěn do světa a proměnil jeho obyvatelstvo v hordu potácejících se zombie, které mají v oblibě maso.

Protože ve městech není bezpečno, dávají Carlos Oliviera a L.J. dohromady skupinku přeživších, mezi nimiž jsou i nováčci Claire, K-Mart a sestra Betty, a vydávají se na cesty. Přesunují se v ozbrojeném konvoji po opuštěných pouštních dálnicích. Hledají další svého druhu – ty, kteří přežili, nenakažené. Nacházejí ale ty, kterých je v pouštích plno: nemrtvé. A budou potřebovat spousty zbraní, tisíce nábojů a pár plamenometů, aby se ubránili.

Kancelář laboratoře společnosti Umbrella Pod opuštěným vysílačem v Nevadě se ukrývají špičkové kanceláře a laboratoře společnosti Umbrella. Dr. Isaacs, který má neustálý přístup ke špionážnímu satelitu, sleduje pouť konvoje, ale hledá přitom osobu, která je nejen klíčová pro vznik léku, ale také ztělesňuje vše, o co se experimenty společnosti Umbrella pokoušely. Tou osobou je Alice.

Alice byla kdysi držena společností Umbrella a podrobena biogenním experimentům, následkem kterých získala nadlidskou sílu, zostřené smysly a zvýšenou obratnost. Ačkoliv se její mutace každou minutou zhoršují, sleduje Alice konvoj a ochraňuje ho v naději, že se jí nějak podaří doprovodit ho do bezpečí.

Konvoj na Aljašku Konvoj zamíří na Aljašku, která slibuje poslední možnost útěku před nemrtvými, ale předtím se musí zastavit v Las Vegas, aby doplnil zásoby paliva, a snažit se neupoutat na sebe pozornost firmy Umbrella. Alice se nezastaví, dokud společnost funguje. Boj teprve začíná...

O FILMU

Zombie Třetí, závěrečná část trilogie Resident Evil, do které bylo investováno přes sto milionů dolarů, Resident Evil: Zánik, je opět založena na obrovsky úspěšné videoherní sérii. První film nás seznámil se světem Resident Evil. Druhý, Resident Evil: Apokalypsa, zobrazoval útěk Alice (Milla Jovovich), L.J. (Mike Epps) a zběha od společnosti Umbrella, Carlose Oliviery (Oded Fehr), z Raccoon City a snahy Umbrelly o to zbavit se jich. V Resident Evil: Zánik jsou na svobodě v pouštích kolem Las Vegas. Cestují z místa na místo v ozbrojeném konvoji, s jehož pomocí utíkají nebo se snaží bojovat se zástupy nemrtvých, kteří se ukrývají v obrovské, prázdné pustině, které už nelze říkat civilizace.

„Myslím si, že síla filmů Resident Evil je v tom, že to nejsou jen filmy o zombies,“ tvrdí scénárista a režisér Paul W. S. Anderson, tvůrčí mozek trilogie Resident Evil. „Jsou v nich kromě nemrtvých i další příšery. Stejně tak je v nich spousta scifi prvků, takže je jejich záběr mnohem širší než záběr klasických zombie filmů.“

„Paul udělal něco, co je pro žánrový film velice neobvyklé,“ prohlašuje producent Robert Kulzer. „Působí to velice výpravně, máme tu příběhové linie, které se táhnou několika filmy, pak se spojí a poté klidně zase rozdělí. Všechny ty postavy si žijí vlastními životy. Má velký cit pro svět Resident Evil, jeho postavy i svět her samotných. Myslím, že ho opravdu inspiruje.“

Režisérských otěží se tentokrát ujal Russell Mulcahy, který svou kariéru začal jako režisér videoklipů, než se dostal k takovým filmům jako Highlander a jeho pokračování, Stínu ďábla nebo například Ricochet: Odražená střela. „Pro mou generaci filmařů byl Highlander velkou událostí,“ vysvětluje Anderson. „Russell byl průkopníkem velice specifického vizuálního stylu se spoustou pohybů kamery a množstvím záběrů z jeřábů. Stejně tak používal rychlý střih. Má na to výtečné oko a přichází se skvělými nápady, jak natáčet. Jeho práce na mě jako na filmaře měla rozhodně velký vliv a proto jsem se na spolupráci s ním velice těšil.“

„Když jsme se s Russellem poprvé sešli, přišel na schůzku doslova s knihou v ruce,“ vzpomíná Kulzer. „Rozkreslil si storyboardy pro celý film a celý ho s námi probral – záběr po záběru, scénu po scéně. Vyrazilo nám to dech.“

Obrázek z filmu Resident Evil: Zánik „Vždycky jsem měl moc rád hororové filmy, takže jsem šťastný, že jsem se dostal k takovému skvělému scénáři,“ říká Mulcahy. Resident Evil: Zánik je po vizuální stránce jiný než předchozí dva filmy. Ten první byl poměrně klaustrofobický, další se odehrával venku, na mokrých ulicích, a teď míříme do pouště. Působí to velice westernově, ale jde o velice futuristický, šílený a děsivý film.“