Každý den nové filmové recenze, filmové novinky a další.

Filmové novinky

Království (2007)

Království

Království

The Kingdom
Království

Špičkoví agenti FBI by měli být připravení na všechno. Včetně situace, kdy musí po pachatelích vražd pátrat ve velmi nepřátelském prostředí, v němž stačí udělat jeden špatný krok a role pronásledovatele a kořisti se v okamžiku vymění. Do takového prostředí přivede elitní vyšetřovatele akční thriller Království, který produkoval mistr tohoto žánru Michael Mann (Collateral, Miami Vice).

Výchozí situace příběhu se volně inspirovala sebevražedným útokem proti civilním americkým základnám v Saúdské Arábii z roku 2003, při kterém zahynulo 35 lidí a na 160 jich bylo zraněno. FBI vyšle do akce svůj nejlepší tým vedený rozhodným agentem Ronaldem Fleurym (Jamie Foxx), který má v plánu do týdne dopadnout pachatele. Saúdskoarabská realita jim všem ale uštědří tvrdou životní lekci a naivní představu o snadné misi rozbije napadrť. Navzdory tomu, že nechápou kulturu, v níž jsou nuceni dočasně žít, a přes všudypřítomnou nenávist a neochotu úřadů spolupracovat, se jim nakonec podaří zdánlivě nepolapitelným zločincům dostat na stopu. Otázkou zůstává, zda nebude tahle teroristická buňka pro čtveřici agentů a pár jejich místních kolegů příliš velkým soustem, protože lidé, kteří nemají strach ze smrti a navíc disponují velmi slušným zbrojním arsenálem, se zatýkají velmi obtížně.

Pod režijním vedením herce a režiséra Petera Berga (Vítejte v džungli, Světla páteční noci) se sešla velmi zkušená herecká sestava, v níž oscarového Jamieho Foxxe (Miami Vice, Ray) doplňuje stejnou soškou oceněný Chris Cooper (Americká krása, Adaptace), sošná Jennifer Garner (Elektra, Daredevil) a talentovaný Jason Bateman (Sejmi eso).

Ti všichni společně v amerických a saúdskoarabských reáliích vytvořili svižný akční thriller, který naštěstí nehledá lék na jednu z největších hrozeb současného světa, ale spíš se snaží ukázat, že existují mezní situace, na které ani stoprocentní profík nemůže být připraven. Útěk před protitankovou střelou, pocit permanentní hrozby smrti nebo pohled do tváře muže, který vám už za pár vteřin usekne hlavu, mezi ně bezpochyby patří. Výlet do tohoto Království je nezapomenutelným adrenalinovým zážitkem. Asi vás z něj bude mrazit a z hlavy ho taky jen tak snadno nedostanete. Ale to je vizitka většiny dobrých filmů.

... V kinech ČR od 11. září 2007

2007 – USA – Dramatický thriller – 110 minut
režie: Peter Berg
hrají: Jamie Foxx (Ronald Fleury), Chris Cooper (Grant Sykes), Jennifer Garner (Janet Mayes), Jason Bateman (Adam Leavitt), Ashraf Barhom, Ali Suliman, Jeremy Piven, Richard Jenkins, Kyle Chandler, Frances Fisher, Danny Huston, Kelly AuCoin, Anna Deavere Smith, Minka Kelly, Amy Hunter…

Filmová databáze Imdb.com: Imdb.com

trailer: